mandag 13. april 2015

Jeg er så utrolig takknemlig!


Ingen vet hva morgendagen bringer. Ingen vet om livet plutselig tar en helt annen rettning enn det vi hadde tenkt. Kanskje nettopp derfor er det så viktig å være takknemlig for det vi har.

Jeg føler meg så utrolig heldig! I de 45 årene jeg har levd har jeg kanskje opplevd mer vondt enn de fleste, men jeg har samtidig så utrolig mye å være glad for!

Da Trond døde, var jeg helt overbevist om at jeg hadde opplevd den kjærligheten jeg skulle få her i livet. Vi hadde tross alt hatt ti gode år sammen, det er ikke alle som får oppleve det. Jeg så for meg at jeg skulle være alene resten av livet, og selv om det kan være en rar tanke når man er 30 år, så var det en helt naturlig tanke for meg. For hvordan skulle jeg noen gang kunne elske noen igjen. Hvordan skulle jeg noen gang kunne finne noen som kunne måle seg mot den sterke kjærligheten vi hadde hatt sammen?

Men så kom Vegar...

Da jeg var aller lengst nede og livet var som mørkest, kom han inn i livet mitt som et lys av håp. Så full av liv, så full av glede og så full av kjærlighet. Han viste meg veien tilbake til livet. Han lot meg gråte ut på skulderen hans (i time etter time), lot meg fortelle om alt som var vondt og vanskelig og sakte men sikkert turde jeg tro på at livet kanskje var verdt å leve likevel. 

Jeg valgte å tro at det var Trond som hadde sendt ham, for han var alt han ville ha ønsket en mann skulle være for meg. Jeg merker han er med meg og jeg vet at han gleder seg over alt det gode som skjer.

Mange trodde nok ikke at det ville holde mellom Vegar og meg, for vi møtte hverandre veldig tidlig. Men det har holdt. Vi har nå vært gift i mer enn 13 år, vi har fått to fantastiske barn og fortsatt elsker jeg ham høyere enn jeg trodde var mulig. Jeg trodde jeg skulle få én stor kjærlighet her i livet. Jeg skulle få så mye mer!

Jeg tar ingenting for gitt lenger. Jeg vet at livet bare er til låns og jeg vet at vi må sette pris på alt det gode vi har. Og vi har alle utrolig mye å være glade for!

For det er de små tingene som er de store tingene. Hver dag når barna ligger og sover, ser jeg på dem og kjenner hvor takknemlig jeg er. Tenk så heldige vi er som er friske og har hverandre. Tenk så heldige vi er som bor i et land som Norge! Tenk så heldige vi er som har gode venner som er der for oss og som stilller opp når vi trenger det! Og tenk så heldige vi er som kan spise oss mette hver dag og har tak over hodet.

Livet er kanskje ikke alltid enkelt å leve, men det er samtidig helt fantastisk og full av gode stunder og opplevelser, som vi må huske å ta vare på!


1 kommentar:

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...