onsdag 19. august 2015

5 kjempegode matpakke tips!

Jeg er SÅ lei av å lage matpakker! Og skolen har bare akkurat begynt! Hjelp!!

I dag bestemte jeg meg derfor for å gå på jakt etter de beste matpakketipsene og det skal dere selvfølgelig også få nyte godt av!

Her får dere derfor 5 kjempegode matpakke tips!

Matpakkene barna kan lage selv
Foto: Meny

Musli i matboksen
Så smart! Ha musli i ett rom og frukt eller bær i det andre. Bland med yoghurt eller melk fra skoleordningen og man har en god og enkel matpakke! Hvis du har lyst til å lage hjemmelaget musli finner du en god oppskrift HER.


Foto: Matprat.no

Pizzavafler
For en god ide! Enkelt å lage til kveldsmat og de som blir tilovers kan bli med på matpakken!
Du får oppskriften HER.

Pynt muffinsene med litt frisk finhakket basilikum. Det både smaker godt og gir fin farge. Grønn salat er sunt og godt ved siden av, og ser dessuten pent ut.
Foto: Meny

Grove Pizzamuffins med Pepperoni
Kjempegod ide, enkle å lage og fine å fryse, da kan man raskt ta frem det man trenger dagen før og legge rett i matboksen, da tiner det til de skal spises. Jeg hadde nok droppet tomaten på toppen, da barna mine ikke liker stekte tomater, men ellers helt supert!
Oppskriften får du HER.


Foto: Frukt.no

Dette synes jeg er en skikkelig god ide! Rester etter middagen dagen før, blir super matpakkemat! Trer du det på spyd blir det ekstra morsomt!
Se mer HER.


Foto: Tine.no

Matpakkesalat
Ta det du har som blir tilovers fra middagen, tilsett litt ekstra salat og grønnsaker og pluss på med et grovt runnstykke eller lignende. Enkelt og godt. Tips: Cherrytomater, paprika, ostebiter og nøtter holder seg ekstra godt i matpakken.


Foto: Frukt.no

Ekstra tips!
Sett frem oppkuttede grønnsaker sammen med litt dip mens du lager mat. Mye lettere å få i dem grønnsaker når de er sultne og du slipper dårlig humør på grunn av lavt blodsukker.

Hva er ditt beste matpakketips? Skriv gjerne en kommentar! :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...