torsdag 8. oktober 2015

10 gode grunner til å like høsten!

Foto: Franciska Munck-Johansen 

I dag er det kaldt og friskt ute, og man skjønner at høsten er kommet for å bli!

Jeg er veldig glad i sommeren og det kan være litt trist når man ser at dagene blir kortere og kaldere, men høsten er også en helt fantastisk deilig tid! Av og til kan det være godt å minne seg på noe av alt det gode høsten også fører med seg. Her får dere derfor:

10 gode grunner til å glede seg over høsten!


1. Alle de vakre høstfargene! 
Over alt forvandler naturen seg og nye flotte farger dukker opp hver eneste dag.

2. Den klare luften!
Jeg elsker å gå på tur når det er høst. Man slipper alle insektene i skogen og luften er glitrende klar.

3. Tid til innekos!
Ah, dette må være min viktigste grunn til å ønske høsten hjertelig velkommen! Frem med stearinlysene, sette seg godt til rette under et varmt pledd og kos med god samvittighet. Det er godt det!

4. Varm kakao
Det er ikke helt det samme å drikke varm kakao på en varm sommerdag. Men når vinden uler rundt hushjørnene og regen slår mot ruta, da er det deilig å kose seg med varm drikke.

5. Høstklær
Deilig å kunne pakke bort bikinien og finne frem koseplaggene. 

6. Man sover mye bedre
Det er deilig å kunne legge seg når det er mørkt og dynen kjennes igjen god og varm ut.

7. Høstkos med gode venner
Høsten er en perfekt tid til å invitere gode venner på middag. En skikkelig god suppe med hjemmelaget brød er perfekt høstmat.

8. Fyr i peisen
Utrolig deilig å komme hjem fra en god tur ute i naturen, fyre i peisen eller tenne stearinlys og kose seg inne.

9. Familiekos inne
Jeg elsker å kose meg med barna inne, artig å lage ting sammen med dem, spille spill eller lese historier under et varmt pledd.

10. Forandring fryder
Vi er heldige som bor i et land med fire årstider. Når høsten kommer er det deilig å bytte ut sommerfargene med mer dempede høstfarger. Koselig å finne frem saueskinn, pledd og lyslykter. Hent gjerne inn litt høstgreiner og mose og tenn masse stearinlys. 

Velkommen høst!

3 kommentarer:

  1. Hei, bloggen din ser veldig fin ut, men jeg har problemer med å lese den fra mobil. Teksten er for lang for skjermen og når jeg prøver å zoome ut blar jeg bare videre til neste side.. :/ Håper det er noe som kan fikses for jeg så mange fine tips her inne :)
    Monica :)

    SvarSlett
  2. Hei, bloggen din ser veldig fin ut, men jeg har problemer med å lese den fra mobil. Teksten er for lang for skjermen og når jeg prøver å zoome ut blar jeg bare videre til neste side.. :/ Håper det er noe som kan fikses for jeg så mange fine tips her inne :)
    Monica :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Monica
      Tusen takk for at du tar deg tid til å si i fra. :-)
      Det var rart, det ser helt fint ut hos meg! Vi får håpe det er forbigående, ellers skal jeg ta tak i det.
      Beste hilsen
      Franciska :-)

      Slett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...